Klaar voor de winkelbeleving van de toekomst?


Wil je als winkel ook klaar zijn voor de toekomst? Wil je weten wie je klanten zijn? Hoe je jouw klanten opnieuw naar de winkel kunt laten komen? Als het antwoord op één van deze vragen 'ja' is, dan kunnen wij je zeker helpen om ook jouw winkel klaar te maken voor de winkelbeleving van de toekomst.

Lees hieronder hoe je meer online zichtbaarheid creëert, hoe je al je bezoekers achteraf op Facebook, via Google of nieuwsbrieven kan retargeten en bovenal: hoe je je klanten op een simpele manier veel beter leert kennen.


Van het telefoonschermpje naar jouw etalage

Als je nu naar een winkelstraat of winkelcentrum gaat, zie je overal mensen vastgeplakt aan hun telefoon terwijl ze van winkel naar winkel lopen. Hoe krijg je die gezichten van hun telefoon naar de etalage van jouw winkel? Heel simpel: door op de telefoon waar ze naar kijken een melding voor gratis WiFi in jouw winkel te laten zien. Eventueel samen met een kortingsbon voor wanneer ze iets kopen.

Volgens onderzoek (Deloitte) doen klanten die een mobiele telefoon gebruiken terwijl ze in de winkel zijn 20% meer aankopen dan klanten die dit niet doen. Zo sla je twee vliegen in één klap: je verkrijgt ontzettend veel relevante data over jouw klanten omdat ze dit bij het inloggen met je delen én je verhoogt de directe sales doordat klanten jouw winkel binnenlopen en een aanbieding op hun telefoon krijgen.


Hoe werkt het?

Via onze WiFi Hotspot oplossing bieden wij je klanten een kwalitatief draadloos netwerk door enkel met A-merken uit het professionele segment te werken. Ze komen binnen op een portaal die volledig is ingericht in de huisstijl van jouw bedrijf. In ruil voor het geven van een kwalitatief gratis WiFi netwerk aan jouw klanten verkrijg je ontzettend veel interessante data. Weten welke data dit zijn en wat interessant voor jouw winkel is? Lees dan de rest van dit artikel.


In de winkel: winkelbeleving 2.0

Een van de grootste voordelen van gratis WiFi aanbieden is dat klanten meer tijd zullen spenderen in jouw winkel. Zo zullen ze sneller tegen een interessante aanbieding aanlopen, vooral wanneer ze een relevantie kortingscoupon krijgen via hun telefoon. Een ander voordeel is dat heel gemakkelijk veel data verkregen wordt, waarvan wij een uitgebreide rapportage voor je maken. Hierin staan niet alleen de basisgegevens zoals leeftijd, geslacht en email-adres, maar ook waar de klant vandaan komt en hoe vaak ze welke vestigingen hebben bezocht.

Daarnaast is er nog een feature die ontzettend waardevol is voor winkels: je kan je zaak optimaliseren en aanpassen aan de wensen van jouw klanten omdat je kan zien hoe mensen zich verplaatsen. Je ziet hoeveel passanten er zijn en hoeveel mensen effectief binnenkomen in jouw winkel. Ook zie je door zogenaamde 'heatmaps' waar mensen stil staan en waar ze doorlopen. Zo kan je gemakkelijk bekijken welke producten goed lopen en waar het beter kan.


Maatwerkoplossing voor een unieke winkelbeleving

Met onze maatwerkoplossing kan zelfs de klantenkaart worden gekoppeld aan de informatie die wij verzamelen. Op deze manier kan bijvoorbeeld de favoriete muziek van een klant worden afgespeeld als deze de winkel binnen komt of kan meteen door de medewerker ingespeeld worden op de persoonlijke wensen van die klant. Ook kunnen digitale schermen in de winkel worden gekoppeld aan de mensen die binnen komen. Zo kunnen persoonlijke boodschappen via de digitale schermen worden gecommuniceerd. Neem gerust contact met ons op met de wensen van uw bedrijf en we kijken hoe we u kunnen helpen.


Na het bezoek: optimalisatie van de online zichtbaarheid

Als klanten inloggen op de WiFi-hotspot, kan het systeem hen vragen om eerst gegevens zoals hun email-adres, geslacht of leeftijd achter te laten voordat ze online kunnen. Wat nog veel gemakkelijker is, is om klanten in te laten loggen via hun social media account. Bezoekers moeten om gratis WiFi te verkrijgen wel eerst de winkel een Facebook 'like' of een Twitter 'Follow' geven. Zo promoten ze jouw winkel automatisch bij al hun vrienden en familie én heb je de klantdata via hun social media account verkregen. Na hun bezoek kan je hen dan via Facebook of Google retargeten.


Persoonlijke uitnodigingen en mailings

Verstuur e-mail/SMS op basis van verjaardag/geslacht/leeftijd/aantal bezoeken/...

Met de data die verkregen wordt tijdens het inloggen kunnen persoonlijke acties en informatie verstuurd worden. De klant krijgt zo alleen nog relevante informatie en de winkel kan inspelen op belangrijke gebeurtenissen / persoonlijke voorkeuren en kenmerken. Naast basis-informatie over geslacht en de vestiging waar klanten het meeste komen te gebruiken voor persoonlijke uitnodigingen of mailings, kan je bijvoorbeeld ook een verjaardagsbericht sturen. Zoals een felicitatie met een code voor een gratis product.

Ook stuur je gemakkelijk mailings naar specifieke doelgroepen (bijv. vrouwen tussen de 20 en 35 jaar). Op deze manier krijgen je bezoekers achteraf een extra reminder aan je winkel en een trigger om je winkel opnieuw te bezoeken. Dit levert meer terugkerende bezoekers op. Er is zelfs de mogelijkheid tot integratie met het CRM of nieuwsbrief-programma van jouw bedrijf.

Met het gebruiken van Socialspot en het aanbieden van gratis WiFi blijf je in contact met je klanten, zelfs lang nadat ze je winkel hebben verlaten.


Hoe integreer ik Socialspot met mijn huidige software?

Ik hoor je denken: ‘leuk die smart WiFi, maar het is vast moeilijk om Socialspot met mijn huidige software te integreren’. Niets is minder waar. Wij willen het zo makkelijk mogelijk voor je maken, net zo makkelijk als dat jij data verzamelt over je klanten. We zorgen voor de nodige integratie met jouw software als dit nodig is. Dit kunnen bijvoorbeeld koppelingen zijn met de CRM software, nieuwsbriefsystemen of de klantenkaart-software van je bedrijf.

Meer weten? Kijk op deze pagina voor meer informatie en om contact met ons op te nemen.

Interesse in een gratis demo om je zaak te laten groeien?

Tijdens deze demo laat ik je het volgende zien:

  • Hoe je een groter klantenbestand opbouwt met terugkerende klanten

  • Hoe je meer inzicht krijgt in jouw klanten en je meer online visibiliteit creëert

  • Hoe je gerichte marketingacties kan opzetten via Smart WiFi

Demo aanvragen Blog
Bezig met versturen

Laat een reactie achter